C.K., vem är han?

Katten som äger allt och alla här hemma är C.K. Han kommer från Stockholms katthem som tog honom från en man som bodde i husvagn i Kummelnäs med ett antal katter. C.K. är född ca 2001 och har av mig fått en födelsedag - 15/9. Det är också dagen han flyttade hem till mig. År 2005 då han alltså fyllde 4 år. Nu är han 7 år gammal, min svartvita huskattherre.

Här i hemmet har han verkligen utvecklats, från blyg och försiktig lite rädd kisse till nyfiken cool katt som verkligen tar för sig. Han är fortfarande lite reserverad inför nya människor och situationer men hans nyfikenhet tar alltid över :)

Han har sådan personlighet min gubbe, en riktig livsnjutare är han. Han älskar mat, sol i pälsen och får dagligen tokryck som jag fnissar glatt åt. C.K. är stundom väldigt mammig och är mig hack i häl, han har en egen kudde i sängen som han gärna mjölktrampar på. Han kurrar högre än högt och buffas och stryker mig gärna i ansiktet.


Älsklingen min <3

Kommentarer
Postat av: Amy

Vilken going!



Jag förstår inte riktigt vad det är du gör. Tar du hem katter som är i akut behov av nytt hem och sedan söker nya hem till dem i egen takt eller hjälper du utsatta katter? Både och kanske?



Berätta gärna! Tycker sådant är intressant.

2009-10-17 @ 11:20:43
URL: http://bomuchu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0