Renskav, yummy!



Yes, katterna äter renskav. Det är inte för att skämma bort dem (okej, lite kanske) utan för att min C.K. är foderallergisk.
 
De äter båda allergifoder eftersom det är omöjligt att få C.K. att låta bli mat. Mat är till för att ätas tycker C.K (och han har ju iof rätt). Och tro mig, jag har försökt få honom att inte äta "fel" mat. När Tetris flyttade in gjorde jag en fiffig liten kartongkojja där jag ställde in kattungefoder. C.K. pressade sig in genom hålet och började äta, och fastnade. Så.. det är lönlöst. Det blir helt enkelt lättast att Volker käkar samma mat som C.K. I alla fall, i mitt sökande efter allergifoder hittade jag ett som innehåller ren och gröna ärtor (Hill's d/d) med förklaringen att katter oftast inte är vana vid renkött och således inte behöver ha utvecklat allergi mot det. Nu äter katterna Specific food allergy management för att jag fick två påsar gratis, annars är det RC's hypoallergenic som funkat bäst. Men med vetskapen om renköttet och att jag tyckte det var lite synd att C.K. inte kan äta någon blötmat kom jag på att jag sett renskav på affären. Nu har de ätit det ett flertal gånger och C.K. har inte fått någon klådattack alls sen första gången :D Därför får de renskav ibland, och som ni kan se är C.K. helt galen i det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0