Utanför ämnet, fotobok från Fuji

Av en slump hittade jag denna sida http://www.fujidirekt.se/blogga/ och blev mycket intresserad av erbjudandet. Egentligen ska detta vara en renodlad kattblogg med inriktning min akuthemskatt men jag gör ett undantag. Helt utanför ämnet är det dock inte, som kattgalning skulle jag fylla en fotobok med mina egna kattfoton och små minnestexter. Säkerligen en och annan bloggtext skulle klämmas in i boken.

 

Ett foto säger mer än tusen ord heter det ju och det stämmer verkligen. Jag älskar att titta på gamla foton och minnas tillfället det togs på som om det vore igår. Jag kommer ihåg känslor, smaker, lukter och tankar. Foton är ett bra hjälpmedel att minnas och drömma sig tillbaka med. Man kan verkligen dokumentera allt – natur, djur, vänner & familj, bästa julklappen, en utflykt, bröllop – ja allt, för att sedan kunna spara för all framtid.

 

Jag fotar alltid med digitalkamera och det har ju sina fördelar. Man kan till exempel ta bort dåliga bilder på en gång och slipper således betala framkallning för dem. Men efter att jag fört över bilderna till datorn och usb-minnen blir de liggandes där. Tyvärr! Det skulle vara mycket roligare att ha dem framme på vardagsrumsbordet tryckta i en bok man kan bläddra i när man känner för det.


Vad vore perfekt då om inte en fotobok? På den nedersta bilden visas en fotobok med bilder tryckta på "Fujicolor Crystal Achive fotopapper" och det ser himla snyggt ut. Den varianten är säkert den mest kostsamma men tänk så vackert det skulle vara med ett C.K.-nylle där :) Eller ett Volker-nylle förstås.
Bilderna är lånade från Fujifilms hemsidor; http://www.fujifilm-fotobok.se/ och http://www.fujidirekt.se/fotobok/ Där kan ni även läsa mer om fotoböckerna och få inspiration till din egen!

Nåväl, jag ber om ursäkt för parentesen, jag ska ta mig i kragen och försöka publicera lite kattrelaterat. Har lite fina bilder på några av katthemmets "Grisslehamnskatter" som jag skulle kunna visa. Bland annat på min fadderkatt Bard <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0