Bilder på Volker

Äntligen tar jag mig tid att visa upp min lille akuthemskatt. Är i färd att ladda upp två filmer på youtube så de ska ni också få se. Men först ett par bilder i varierande kvalité:


Första dygnet spenderade han i sin transportbur. Sedan han kom ut därifrån vistas han helst under soffan. Där fick han den första veckan egen matplats - ifall han inte skulle våga sig ut. Men han skötte lådan på en gång och åt både under soffan och på de andra matplatserna. Här leker vi med en hemmagjord vippa - han hade en liknande på katthemmet som han tyckte om, och eftersom jag inte hittade någon sådan på zooaffärerna gjorde jag en egen. Två skosnören klippta i kortare delar, tejp och ett gammalt spö från en gammal leksak är allt som behövs :)


Här käkar Volker i hallen. C.K. har varit och nosat på honom men verkar obrydd, haha. De har nosat på varandra många gånger och lekt lite genom att vifta på varandra. Pga Volkers nedsatta syn blir det inte så mycket springa-efter-och-retas-lek utan mest att de sitter bredvid varandra och fäktas med tassarna.


Volker leker med vippan. Han fäller en hel del, därav det pälsiga golvet :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0